A+
A-
Wersja kontrastowa
Gmina Mirsk




 Drukuj

Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek

Wymagane dokumenty

  • 1. Wniosek o wydane decyzji - musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku

  • 2. Uzasadnienie wniosku - powinno zawierać okoliczności mające istotny wpływ na decyzję.

  • 3. Dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową, to jest udokumentowania przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającego z art. 67a ustawy – ordynacja podatkowa. o tego rodzaju przesłance mamy do czynienia w razie znacznego obniżenia zdolności płatniczych dłużnika spowodowanych zdarzeniem losowym (choroba, powódź, pożar itp.) lub gdy podatnik znalazła się w trudnej sytuacji życiowej, której nie mógł przewidzieć lub zapobiec.

    Do wniosku należy dołączyć także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną, która przyczyniła się do utraty płynności finansowych: - zaświadczenia o dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z zakładu pracy, ZUS, Opieka Społeczna, Powiatowy Urząd Pracy itp. - zaświadczenia o chorobie lub wypadku losowym spowodowanym utrata zdolności do zarobkowania - oświadczenie o posiadanych nieruchomościach oraz inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.

  • 4. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą lub działalność rolniczą (rolnik) ubiegając się o ulgę podatkową, która stanowić będzie pomoc de minimis zgodnie z ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59 poz. 404 ze zm.) Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 i Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

    Zobowiązany jest przedstawić wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 1) Wszystkich zaświadczeń o pomocy de mimin (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w tym okresie albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2) kopia rocznych zeznań podatkowych dot. podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, dekla

  • 5. Inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
  • © 2024 Gmina Mirsk
    aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
    Logotypy
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce